RBSD | Reálná Sebeobrana a Atletická Báze



Menu Button
Gabe Suarez
Ze schopností pramení sebedůvera. Sebedůvěra minimalizuje strach a obavy.
Gabe Suarez
    ČLÁNKY | NÁVODY

Clean Derbis - Nepořádek v tělocvičně



Překážky z měkkých matrací
a gymnastických koberců

Když se podíváte, kde se běžně pohybujete, tak to nejspíše nebude místo podobné prázdné tělocvičně. Vždy bude poblíž nějaká překážka, omezení, nějaké předměty, atp. Proto další možný krok směrem k realističtějšímu tréninku může vypadat tak, že po zemi rozházíte různé předměty a do cvičebního prostoru umístíte různé překážky. Jim Wagner má pro takovéto vylepšení tréninkového místa výraz: "Clean Debris" (Čistý Nepořádek).


Můžete po podlaze rozházet lapy, úderové bloky, nebo jiné vybavení. Jako překážky lze využít například žíněnky, matrace, cvičební koberce, apod. Jestliže si chcete dát s přípravou místa pro cvičení trochu práce, můžete po zemi rozházet prázdné petlahve, či jako překážky použít kartonové krabice.



Takto vypadá tréninková místnost
v německém Solingenu

Jen si dejte pozor, aby se vždy jednalo o měkké předměty, které nemohou způsobit zranění. Studentům takto přibude o starost navíc, a to všímat si prostoru kolem sebe a pokud možno ho využít jako svoji výhodu. Poházené předměty lze také využít jako improvizované zbraně.







25.10.2009 • Martin Mikolášek